translocator help

Need help with our website or game servers, have a suggestion? Need help with your server? Post it here.
User avatar
WHITEDRAGON
NOOB
NOOB
Posts: 4
Joined: Wed Feb 14, 2007 12:00 am
Contact:

translocator help

Postby WHITEDRAGON » Thu Feb 15, 2007 12:38 pm

last night i had a couple of peeps try to help me learn the translocator .......
i usually played with bot untill now so i never really used it...
but for some reason i couldnt double translocate ... i had to wait after i shot to teleport
and wait in order to shoot it again ...but others around me were doing it????

my question is is it something im doing wrong or is in my game setup for bot play
with my own mutators conflicting with what im trying to do??
i even tryed changing my keys around
i had...
leftmouse; attack
rightmouse;jump
middlemouse;altattack
cntrl;duck

but thats the setup i used for all my shooter games lol
but someone said that it was wrong if i wanted better game play and use the keyboard
instead of mouse.....

with what im used to for years of shooters lol using the keys to aim would be like
trying to play with my feet lmao.

if anyone has any ideas shoot
fortunatly i have 2 copies of game installed on my comp from disc so i can
go from basic install again if i had to.

thanx everyone for your time and i hope i posted in right place lol.
User avatar
Katana
Ultra Kill
Ultra Kill
Posts: 826
Joined: Fri Aug 26, 2005 12:00 am

Postby Katana » Thu Feb 15, 2007 12:48 pm

well first off you need to be quick with the translocator when teleporting. The way you have your mouse setup will make it extremly difficult to get around with it.

My mouse is setup right click is my alturnate fire and left click is my main fire. middle mouse is for teamspeak. I use w-a-s-d- to move around and left shift is for crouching and space bar is for jumping.

The translocator: Left click fires the TL Disc and right click teleports you to that disc location. Now if you teleport too quick your weapons will switch to your rifle. Practise is the best way to get to figure out your best technique on how to get around.

Hope this helps alittle, If you need some more help just get on teamspeak and we'll help ya out.
User avatar
Bitch_Killer
Site Admin
Site Admin
Posts: 1555
Joined: Thu Aug 25, 2005 12:00 am
Location: Canada, Eh
Contact:

Postby Bitch_Killer » Thu Feb 15, 2007 12:53 pm

The key setup most people use are

w=move forward
a=strafe left
s=move backward
d=strafe right
space=jump
ctrl=crouch
rightmouse=fire
leftmouse=altfire
middlemouse=selectbestweapon

The translocator requires LOTS of practice. When you hit fire and the trans goes up, hit altfire to trans there and hit fire right away.

As far as conflictins shit on your sytem, I have no idea?

Hope that helps.
Image

WTF??
User avatar
WHITEDRAGON
NOOB
NOOB
Posts: 4
Joined: Wed Feb 14, 2007 12:00 am
Contact:

Postby WHITEDRAGON » Thu Feb 15, 2007 12:53 pm

cool thanx

its not my game its me and my keys
whew
:)
User avatar
MikeAnime
Ultra Kill
Ultra Kill
Posts: 859
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:00 am

Postby MikeAnime » Thu Feb 15, 2007 8:15 pm

WHITEDRAGON wrote:cool thanx

its not my game its me and my keys
whew
:)



yea my system is a bit convluted compared to the rest but it works well for me

as i have a logicteck mouse i have no middle button so i set things like so.

right ctrl TS (one of these days ide like to remove the right windows key)

left mouse fire shoot trans

right mouse alt fire trans to disk location

i use the arrow keys to move and dodge

i use end to crouch

delete to jump and page up for the map vote the rest are set to defaults.
User avatar
Katana
Ultra Kill
Ultra Kill
Posts: 826
Joined: Fri Aug 26, 2005 12:00 am

Postby Katana » Thu Feb 15, 2007 11:52 pm

MikeAnime wrote:
WHITEDRAGON wrote:cool thanx

its not my game its me and my keys
whew
:)



yea my system is a bit convluted compared to the rest but it works well for me

as i have a logicteck mouse i have no middle button so i set things like so.

.


I have a logictech and it has a middle mouse button. MX310
User avatar
MikeAnime
Ultra Kill
Ultra Kill
Posts: 859
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:00 am

Postby MikeAnime » Fri Feb 16, 2007 12:13 am

Katana wrote:
MikeAnime wrote:
WHITEDRAGON wrote:cool thanx

its not my game its me and my keys
whew
:)



yea my system is a bit convluted compared to the rest but it works well for me

as i have a logicteck mouse i have no middle button so i set things like so.

.


I have a logictech and it has a middle mouse button. MX310



i got the marble mouse the one i have looks kinda like the one in the stateroom map.
User avatar
Timbro
NOOB
NOOB
Posts: 12
Joined: Tue Jan 31, 2006 12:00 am
Contact:

Postby Timbro » Fri Feb 16, 2007 4:32 am

hey Mikey you & I have the same map vote key, page up lol ... except my crouch is C 8)
clickclickboom
CCB IS A STOOL PUSHER
CCB IS A STOOL PUSHER
Posts: 123
Joined: Fri Sep 15, 2006 12:00 am

Postby clickclickboom » Sun Feb 18, 2007 12:16 am

i gave him my user ini and he is doing great he told me ..oh and it's hard to double trns when you have a ping of 250
User avatar
Evilone
Mod
Mod
Posts: 993
Joined: Thu Aug 25, 2005 12:00 am
Location: Ontario Canada
Contact:

Postby Evilone » Sun Feb 18, 2007 3:30 pm

my controls are:
a= go left
s= move backwards
d= go right
w= go forwards
SHIFT= Crouch
Backpace= Mapvote key
Left mose button= fire
Right mouse button= Altfire
Middle mouse button scrol= Go through weapons
Image
Image
User avatar
Terminator
Double Kill
Double Kill
Posts: 84
Joined: Sun Jan 07, 2007 12:00 am
Location: North Tonawanda, New York
Contact:

Postby Terminator » Sun Feb 18, 2007 4:50 pm

My setup is:

D - FORWARD
S - BACKWARD
A - STRAFE LEFT
F - STRAFE RIGHT
C - CROUCH
SPACE - JUMP
LEFT MOUSE - SHOOT
RIGHT MOUSE - ALT FIRE/ZOOM
Q - TRANSLOCATOR
SHIFT - BEST WEAPON
MOUSE SCROLL - CHANGE WEAPONS
User avatar
jimmyz
Site Admin
Site Admin
Posts: 409
Joined: Thu Aug 25, 2005 12:00 am
Location: The ville, KY

Postby jimmyz » Sat Feb 24, 2007 9:25 am

8O

arrow up - FORWARD
arrow down - BACKWARD
arrow left- STRAFE LEFT
arrow right- STRAFE RIGHT
Ctrl - CROUCH
Shift- JUMP
LEFT MOUSE - SHOOT
RIGHT MOUSE - ZOOM
Center Wheel Mouse - Next Wepon
Left Thumb button 1 -
Right Thumb button 2 - Translocator
Print Screen - TS
# pad - voice paks
Image
User avatar
Sauron
Monster Kill
Monster Kill
Posts: 1475
Joined: Tue Oct 04, 2005 12:00 am
Location: israel jerusalem
Contact:

Postby Sauron » Sun Feb 25, 2007 3:14 am

allmoust the same keys we have JImmyzzzz
Image
Image

Return to “Server/Website Help & Suggestions”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest